30 April 2009

Budak Ajaib Anugerah Allah















Budak Ajaib !








Kebelakangan ini terdapat banyak penganjuran dan majlis diadakan untuk mendengar kefasihan, kepetahan, tafsiran, penyampaian anakanda dari Pasentran Al- Fateh Indonesia ini . Saya sempat juga mengikuti siri-siri ceramah yang telah diadakan di sekitar Kemaman ini bersama anak-anak . Bagi yang telah mengikuti ceramah ini saya percaya akan terus berusaha untuk membawa anak-anak mereka ke majlis tersebut walaupun berulang-ulang kali .Mereka mahu dengar HabiburRahman, mereka mahu lihat Adik Kahfi .


Apa yang ajaibnya....


Zikir yang meyejukkan hati,

Bacaan Al Quran dengan tajwid dan

Dendangan lagu selingan yang tidak sumbang,

Kepetahan mengupas pujangga ulama',

kata-kata nasihat untuk anak-anak .

Jika anda memejam mata tanpa melihat Tuan empunya. Tidak terdetik dihati bahawa ucapan yang didengar itu disampaikan oleh anak-anak yang berusia 4 tahun dan 6 tahun . Anak-anak saya begitu teruja dengan presentation, kepetahan, ilmu agama yang tinggi dan cara mereka behubung dengan hadirin yang berbagai lapisan umur itu .

Pasti Adam Mak Chili Kemaman akan menganjurkan majlis ini pada Jumaat ini, 1 May 2009 bertempat di dataran Pasti pada Pukul 9 malam . Bawalah anak-anak anda dengan membawa tikar ,berehat, menuntut ilmu dan sambil menenangkan fikiran. Gerai-gerai jualan makanan panas dan segera perlu dikunjungi untuk memenuhi kehendak anak-anak kita itu. kepada yang telah membaca blog ini, sebarkan kepada rakan sekerja dan jiran tetangga tentang majlis yang terakhir ini di Kemaman .


SEMUA DIJEMPUT HADIR

No comments:

Post a Comment