29 November 2009

Qurban Perdana ; Aktiviti Tahunan Pasti Adam Mak Chili



Aktiviti tahunan Qurban Perdana Pasti Adam Mak Chili telah dijalankan pada hari Sabtu yang lalu iaitu pada hari Raya Aidil Adha yang kedua . Komiti telah memutuskan untuk mengadakan pada hari raya kedua memandangkan bilangan lembu yang akan disembelih adalah sebanyak 17 ekor , akan menyebabkan petugas tidak sempat untuk solat Jumaat .

Seramai 119 peserta Qurban dan 60 petugas terlibat dalam majlis ini yang terdiri dari masyarakat setempat dan juga perantau . Lembu pertama ditumbangkan seawal jam 8 pagi dan yang terakhir pada pukul 10.30 pagi .Memandangkan kecekapan petugas melapah dan menyiapkan daging , pada tahun hadapan bilangan lembu mungkin juga boleh ditambah kepada 25 ekor . Sebanyak 2 ekor lembu telah disumbangkan oleh peserta-peserta Qurban dan juga individu yang juga menyumbangkan 1 ekor lembu untuk diagihkan daging Qurban kepada masyarakat sekitar Mak Chili .

Bagi memeriahkan majlis, cabutan ‘lucky draw’ juga diadakan selepas housekeeping dilakukan. Pihak muslimat dan guru-guru Pasti tidak ketinggalan untuk membahagikan daging Qurban dan juga menghidangkan ‘Sup Tulang black pepper’ disepanjang majlis Qurban ( makang sokmo… ) .
Komiti Qurban Perdana Pasti Adam Mak Chili mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua peserta Qurban, petugas dan individu yang terlibat secara langsung atau tidak langsung didalam menjayakan aktiviti Qurban Perdana ini.
Tangan-tangan masih lagi kering.. masih segan-segan, mungkin takut kotor uniform tu...



Ketua Unit lembu No 4 , Pak Li sibuk membahagikan daging..jangan biarkan ada yang tak puas hati

Pak Ngah Roni, 100% sedia berkhidmat untuk PASTI

No comments:

Post a Comment